Tässä on 9 asiaa, joita ruokakaupan kassalla työskentelevät henkilöt vihaavat eniten. Oletko syyllistynyt johonkin näistä?

Ruokakaupassa asioiminen on yksi arkipäiväisimmistä rutiineista. Joillekin kaupassa käynti tarkoittaa laadukasta ”minä-aikaa”, kun taas toiset haluavat hoitaa sen mahdollisimman nopeasti pois päiväjärjestyksestä.

Tiesitkö että on olemassa tiettyjä asioita, joita me teemme ja joita kassalla työskentelevät henkilöt vihaavat? Lue lista alapuolelta, jos uskallat.

1. Kun et käytä kassakapulaa

Kassakapulaa käytetään, jotta kassalla työskentelevä henkilö erottaa asiakkaiden ostokset. Tämä helpottaa työskentelyä ja saa jonon etenemään sutjakkaammin.

Tämän vuoksi henkilökunnan mielestä onkin tavattoman ärsyttävää, jos et vaivaudu laittamaan kapulaa kassahihnalle.

2. Kun yrität viedä ilmaisen muovipussin

Henkilökuntaa ärsyttää se, kun olet maksanut ostoksesi ja pyydät josko saisit ottaa yhden muovipussin lisää.

Henkilökunta näkee muovipussin täysin samalla tavalla kuin muutkin tuotteet. Muovipussi on siis tuote, jota ei saa ilmaiseksi.

Jos ajattelet asiaa tästä näkökulmasta, niin ymmärrät varmasti turhautumisen. Eihän kukaan menee kauppaan toista kertaa peräkkäin ja pyydä tämän vuoksi ilmaisia tuotteita.

3. Asiakkaat jotka valittavat tuotteiden olevan kalliita

Jos jokin on kallista, niin kaupan henkilökunnan mukaan, tiedon voi pitää itsellään. Kassalla olevat henkilöt eivät nimittäin päätä tuotteiden hinnoista, joten valittamisesta ei ole mitään hyötyä.

4. Ne jotka jäävät kassalle lukemaan kuittia

Ihmiset jotka jäävät lukemaan kuittia kassalle, osoittavat etteivät he luota kassan henkilökuntaan. Aivan kuin he yrittäisivät huijata asiakkaitaan.

Asia ei kuitenkaan ole näin! Tietysti, ihmiset voivat tehdä virheitä, mutta he eivät halua huijata sinua.

Jos epäilet hinnan olevan väärin, niin ole kiltti ja mene hieman syrjempään, katso kuittia ja palaa jos jokin on pielessä.

5. Kun et laita tuotteita viivakoodi ylöspäin

Kun laitat tuotteet siistiin järjestykseen, viivakoodi ylöspäin, niin kassan henkilökunnan on helpompi lukea tuotteet. Tämä nopeuttaa jonon etenemistä ja on hyödyksi kaikille.

6. Ne jotka aikailevat omalla vuorollaan

Moni jää helposti hoitamaan omia asioitaan, silloin kun on vuoro maksaa ostokset. Ehkä vastaat tekstiviestiin tai katsot Facebookia – ole kiltti, hoida ostokset ja tee nämä asiat vasta sitten.

Hidasteleminen ja välinpitämättömyys kasvattaa jonoja, nostaa stressiä ja saa ihmiset ärtyneeksi.

7. Et kunnioita jonoja

Kun jonot muuttuvat pitkiksi, niin henkilökunta avaa yleensä uusia kassoja.

Sana ”vapaa kassa” ei tarkoita ”paikoillanne-valmiina-hep”, uuden kassan avaaminen johtaa kuitenkin usein kilpajuoksuun siitä, kuka ehtii ensimmäisenä paikalle.

Oikean etiketin mukaan 2. sijalla jonottava henkilö on oikeutettu menemään vapaalle kassalle ensimmäisenä (en ole valitettavasti koskaan nähnyt että tämä toteutuisi käytännössä).

8. Ne jotka valittavat, kun pyydetään näyttämään henkkarit

On täysin naurattavaa valittaa siitä, että kassan henkilökunta pyytää sinua näyttämään paperit, kun ostat tupakkaa tai alkoholia.

Valittaminen ei auta mitään ja kassan henkilökunta noudattaa vain lakia.

Jos joku pyytää sinulta paperit… Ota tämä kohteliaisuutena, sillä näytät nuorekkaalta!

9. Kun puhut puhelimeen maksun aikana

Ethän puhu puhelimessa kokouksessa tai tavatessasi uuden henkilön? Se olisi epäkohteliasta!

Tämän vuoksi puhelimessa ei tarvitse puhua myöskään kassalla.

Oletko sinä rikkonut näitä kirjoittamattomia sääntöjä?

Jaa uutinen Facebookissa ja kerro oma mielipiteesi!

Kommentit

kommenttia