Uni on yksi tärkeimmistä ellei tärkein hyvinvointia edistävä tekijä.

Huonojen yöunien jälkeen mikään ei tunnu menevän putkeen. Ainakin omalla kohdallani huomaan huonosti nukuttujen yöunien vaikuttavan muun muassa mielialaan, keskittymiseen ja fyysiseen väsymykseen.

Aikuisen ihmisen tulisi saada unta vähintään 7 tuntia, jotta aivot ja kroppa saavat latautua perusteellisesti yön aikana. Joskus on turhauttavaa käydä nukkumaan ja huomata että olet pyörinyt sängyssä tunnin eikä uni vieläkään tule. Siksi haluan jakaa sinulle vinkkejä, joiden avulla saat kaiken mahdollisen hyödyn irti ajasta, jonka vietät sängyssä.

Nämä asennot rentouttavat, lievittävät stressiä ja saavat mielentilasi juuri sopivaksi nukahtamista varten.

Youtube / Bright Side

Tässä liikkeet, joita voit kokeilla. Merkkasimme ajat, jotta löydät kunkin asennon nopeasti ja vaivattomasti!

  1. Jalat vasten seinää 1:18
  2. Locust -asento 2:18
  3. Leveässä asennossa istuminen ja eteenpäin kurotus 3:35
  4. Jalkapohjat yhdessä, polvet koukussa ja kädet suorana 4:45
  5. Polvet sivulle ja selkä suorana 6:03
  6. Suorana makaaminen, ranteet ylöspäin 6:59

Katso oheinen video ja kokeile näitä asentoja iltaisin ennen nukkumaanmenoa. 

Sinulla on varmasti tuttavia, jotka haluaisivat saada nopeammin unenpäästä kiinni. 

Jaa vinkit Facebookissa, jotta muut voivat kokeilla näitä nukahtamistekniikoita. 

Kommentit

kommenttia