Laihduttaminen näyttää olevan arpapeliä: Jotkut onnistuvat ja toiset eivät saa kiloja pois millään. Kyse ei kuitenkaan ole sattumasta, vaan jo muutamalla määrätietoisella teolla voi päästä pitkälle.

Yle uutisten haastattelema Hanna Kaske painoi vielä muutama vuosi sitten 140 kiloa. Tänä päivänä Kaske on peräti 75 kiloa kevyempi. Tässä Ylen haastattelusta poimitut Hanna Kasken vinkit parempiin laihdutustuloksiin:

 

 

1. Löydä motivaatio

Kasken laihtuminen alkoi kun hän alkoi kiinnittää ulkonäöllisten seikkojen sijaan huomiota sisäisiin asioihin: Terveyteen ja hyvään oloon. Kaskea motivoi myös kilpirauhasen vajaatoiminnan saaminen kuriin – tämä onnistuikin laihduttamisen sivutuotteena.

 

 

2. Muutoksia koko loppuiäksi

Kaske tajusi myös että pikadieetit eivät johda mihinkään. Hän alkoikin työstää muutoksia sillä ajatuksella, että ne kestävät koko loppuelämän. Tällöin esimerkiksi liikunnasta ja syömisestä on tehtävä itsessään nautinnollista, jotta motivaatio riittää joka päivä.

 

 

3. Pois sokeri, vehnä ja prosessoidut ruoat

Kaske jätti ensi töikseen ruokavaliostaan pois suurimmat syntipesäkkeet, eli sokerin, valkoisen vehnäjauhon ja prosessoidut ruoat. Kun valmistaa itse, tietää mitä syö.

 

 

4. Liikkuminen ei vaadi kalliita välineitä tai kuntosaleja

Kasken mukaan kuntosaleja ei välttämättä tarvita, koska maailma on kuntosali. Hyvää oloa ja onnistumisen tunnetta voi hakea metsästä tai vaikka hyppynarulla.

 

 

laihdutusnappi

 

 

Lähde: Yle

Kommentit

kommenttia