Viinissä kuten muissakin juomissa mielikuvilla on merkitystä, ja mielikuvia on helpoin luoda erilaisilla pakkausratkaisuilla. Viinien kohdalla pakkauksilla pyritään yleensä viestimään hienostuneisuutta ja glamouria – ”tämä viini on korkealuokkaista, osta!”

Nämä mainostoimistot päättivät kuitenkin miettiä mainosviestinsä aivan uusiksi – tuloksena maaliämpärin ja käsilaukun malliset viinipakkaukset!

Vernissage on ruotsalainen design-toimisto, joka kehitti käsilaukkupakkauksen. Samalla viinin kantaminen kaupasta kotiin muuttui kertaheitolla tyylikkäämmäksi – ainakin jos satut olemaan nainen! Miehiä tämä pakkaus ei taida ihan yhtälailla puhutella.

McCann puolestaan kehitti maaliämpäriä muistuttavan viinipakkauksen. Äkkiseltään tulee mieleen että tällainen pakkaus toimisi hyvänä vitsinä esimerkiksi tupaantulijaisissa kovan pintaremontoinnin jälkeen. Missä muualla se toimisi… no… Keksitkö sinä?

 

 

 

Lähde: Foodiggity

Katso myös: Lisää viinijuttuja

Kommentit

kommenttia