Kesä on jo pitkällä, mutta muutamalla niksillä voit vielä varmistaa että kesäkunto kantaa syksyyn asti.

 

 

1. Vaihda aamumurot kaurapuuroon

Haluatko alentaa kolesteroliasi, tuntea olosi kylläiseksi lounaaseen asti, säästää rahaa ja pysyä vielä solakkanakin? Vaihda siinä tapauksessa sokeriset aamumurot kaurapuuroon. Katso täältä kaurapuuron tuunausniksejä!

 

 

2. Ripottele puurosi päälle marjoja sokerin sijaan

Kesällä kannattaa hyödyntää kotimaisia marjoja puuron makeuttamisessa – niistä saat vitamiineja ja antioksidantteja sekä luontaista makeutta. Sokeria puuroon ei kannata lisätä, koska se tuo vain tyhjiä kaloreita.

 

 

3. Vaihda limsa vissyyn

Tyhjistä kaloreista puheen ollen, limsat ovat kesällä helpoin tapa tankata ylenmäärin turhia kaloreita. Vaihda siis vissyveteen. Voit maustaa poreilevaa (tai miksei tavallista jääkaappikylmää hanavettäkin) esimerkiksi sitruunaviipaleilla ja kurkulla.

 

 

4. Valitse lehtikaali lehtisalaatin sijaan

Mitä tummempaa, sen terveellisempää. Tätä ohjetta noudattaen kannattaa valmistaa salaatit. Lehtikaalista saat mm. paljon folaattia, A- ja C-vitamiineja sekä kuitua.

 

 

5. Vaihda punainen liha loheen

Kunnon pihvi maistuu grillattuna silloin tällöin, mutta kokeile välillä myös lohta. Se sisältää sydänterveyttä edistäviä omega-3-rasvahappoja ja proteiineja hyvässä muodossa.

 

 

6. Syö välipalaksi maapähkinöitä sipsien sijaan

Maapähkinät ovat oiva korvike sipseille ja muille epäterveellisille välipaloille. Maapähkinät ovat myös hyvä tyydyttymättömien rasvojen lähde – ne edistävät aivoterveyttä ja saavat ihosikin näyttämään hehkeämmältä. Lisäksi maapähkinät ovat erinomainen E-vitamiinin lähde.

Katso täältä myös mitä muuta maapähkinöistä voi valmistaa.

 

 

Katso myös:

Lisää painonhallintaan liittyviä juttuja

 

 

Lähde: Huffington Post

Kuva: Namaste

Kommentit

kommenttia