Suomalaiset ovat hurahtaneet proteiinirahkoihin. Niiden kysyntä mm. S-ryhmän liikkeissä on noussut viimeisen vuoden aikana jopa 90 %. Kappalemääräisesti proteiinirahkatuotteita myydään jopa 17 miljoonaa vuodessa, S-ryhmältä kerrotaan.

Helsingin Yliopiston ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm ihmettelee suomalaisten proteiini-intoilua: Hänen mielestään ilmiössä ei ole mitään järkeä. Fogelholmin mukaan suomalaiset saavat aivan riittävästi proteiinia ruokavaliostaan ilman proteiinirahkojakin. Proteiinirahkoja mainostetaan yleisesti niiden terveyttä ja hyvinvointia lisäävillä ominaisuuksilla.

”Markkinointi hipoo harhaanjohtavuuden rajoja” Fogelholm kommentoi HS:lle proteiinirahkojen mainontaa.

 

 

Katso myös: Rahkaherkkuja

Lähde: Ilta-Sanomat / HS

Kuva: Schwäbin

Kommentit

kommenttia