Maailman suurimman ravintolaketjun McDonald’sin myyntiluvut ovat laskeneet viimevuonna. Ei siis ihme että Mäkkäri kokeilee jo lähes kaikkea mahdollista: Sämpylöiden paahtamista, McDonaldsland -hahmojen henkiinherättämistä, tarjottimeksi muuttuvia take away -pusseja ja Big Mac -vaatemallistoja.

Tällä kertaa näyttää kuitenkin siltä että McDonald’s on ylittänyt sopivuuden rajat Italiassa. Uudessa McDonald’s-mainoksessa lapsiperhe istuu perinteisen näköisessä italialaisessa pitseriassa. Kun tarjoilija tulee kysymään perheen pienimmältä mitä pitsaa tälle saisi olla, hän vastaa haluavansa Happy Mealin. Sitten mainoksessa näytetään miten perhe riemuitsee hampurilaisten parissa McDonald’sissa ja selostaja kertoo että ”valinta on lapsellesi päivänselvä”.


Mainosta ei enää virallisilta McDonald’s-kanavilta löydy, mutta Youtubessa se on vielä nähtävillä:


Mainos on herättänyt paljon pahennusta ja jopa säälinsekaista ivaa italialaisissa. McDonald’sia vastaan on mm. perustettu Change.org -adressi ja mainoksesta on tehty pilaversioita Youtubeen. Onpa mainos synnyttänyt myös oman vasta-hashtaginsa: Ihmiset ovat alkaneet ladata kuvia Happy Mealin pähittävistä pitsoista sosiaaliseen mediaan tagilla #HappyPizza.


Katso myös:
Lisää pizzainspiraatiota

Kuva: LPPA, 2
Lähde: Independent

Kommentit

kommenttia