Etkö aina oikein tiedä mitä syödä aamiaiseksi?

Älä enää pähkäile, koska ratkaisu löytyy todennäköisesti jo keittiösi kaapista!

Perinteinen kaurapuuro taipuu vaikka mihin. Voit tuunata sitä loputtomasti: jogurteilla, marjoilla, hunajalla, pähkinöillä, hedelmillä… jopa avokadolla!

Unohda siis iänikuiset mansikkahillot ja kokeile aivan uusia makuyhdistelmiä. Kaurapuuro on myös todella halpaa: yhden puurolautasellisen hinnaksi tulee vain joitain senttejä.

Terveellisyys

Kaurapuurossa on runsaasti kuitua. Se pitää olosi täytenä lounaaseen asti ja suolistosi terveenä. Kaurapuuron runsas kuitupitoisuus auttaa myös pitämään kolesterolin kurissa. Lisäksi kaurapuuron kasvilignaanien on viimeaikaisissa tutkimuksissa todettu edistävän sydämen terveyttä sekä ehkäisevän jopa syöpiä.

Katso siis vaikka tältä videolta mallia miten virität kaurapuurosi tälle vuosituhannelle:

Katso myös:

Lisää kaurapuuron tuunausideoita

Lähde: Iltalehti

Kommentit

kommenttia