Ruokala.netin haastattelema ravintoterapeutti Hanna Partanen on sitä mieltä, että rasva ja sokeri ovat herkuttelumielessä kutakuinkin sama asia. Hänen mukaansa tilkka kermaa maitoon on kutakuinkin sama asia kuin pieni annos sokeria. Partasen mukaan monet kuitenkin haksahtavat siinä, että luulevat suklaan olevan parempi valinta kaloriensa puolesta: Totuus on, että tavallisissa irtokarkeissa on vähemmän kaloreita sataa grammaa kohti kuin suklaassa.

Mitä makeanhimoon sitten kannattaa syödä? Tässä muutama Hanna Partasen inspiroima idea.

 

 

1. Partasen valinta: Merkkarit

Merkkarit ovat Hanna Partasen mukaan hyvä valinta, koska niiden syöminen on niin hidasta. Yksi pussi voi hänen mukaansa kestää jopa viikon yksinkertaisesti siksi että merkkareita saa kulumaan niin hitaasti.

 

 

2. Tumma suklaa

Vaikka Partanen hieman varoitteleekin suklaasta, niin tumma suklaa on silti Herkkusuun toimituksen mielestä hyvä makeanhimon sammuttaja. Kuten moni tietää, tummaa suklaata on vaikeaa syödä kokonaista levyllistä yhdeltä istumalta, koska maku on hieman karvas. Tumma suklaa on tutkimusten mukaan myös lähes superfoodin veroista herkkua.

 

 

3. Xylitolpurkka

Partasen ohjeen hengessä xylitol-purkka on myös hyvä valinta: Se ei rasita hampaita ja kestää pitkään.

 

 

Millä sinä sammutat makeanhimosi? Kommentoi!

 

 

Katso myös:

Herkkusuun suuret karkkitestit

 

 

Lähde: Ruokala.net

Kommentit

kommenttia