Hyvä ruoka voi ihan hyvin olla sekä terveellistä että edullista.

Kokeile esimerkiksi näitä:

1. Banaanit

Banaaneissa on paljon kaliumia, kuitua ja C- sekä B6-vitamiinia. Hinta: n. 1,65e/kg

2. Kaura

Kaurapuuro on täyttävä ja terveellinen aloitus päivälle. Kaurassa on paljon tärkeitä ravintoaineita, mm. kuitua, tiamiinia, fosforia ja magnesiumia. Kaurapuuron ei tarvitse olla tylsän makuista ja näköistä, katso vaikka: Herkkusuun kaurapuuroreseptit. Hinta: n. 1,25 e/kg

3. Pavut

Kaikenlaiset pavut ovat oiva kuidun ja proteiinin lähde. Hinta: n. 4 e/kg.

4. Kananmunat

Kananmunat ovat myös erinomainen luontaisten proteiinien ja B-vitamiinin lähde. Katso Herkkusuun reseptiosiosta maukkaita munakasvinkkejä. Pari euroa per tiu.

5. Kaali

Kaalissa on paljon mm. C-vitamiinia, kuitua ja kaliumia. Parsakaalin tavoin kaali ehkäisee monia sairauksia. Hinta: n. 2 e/kg.

 

Lähde: Makuja

Kommentit

kommenttia