Suola kannattaa korvata mausteilla.

Mausteet eivät nosta verenpainettasi toisin kuin suola, ja niillä on myös paljon positiivisia terveysvaikutuksia. Tässä muutama superterveellinen mauste – varmista että nämä löytyvät maustehyllyltäsi!

1. Salvia

  • Salvia sisältää asetyylikoliiniesteraasi-nimistä entsyymiä, joka tutkimusten valossa näyttää ehkäisevän mm. Alzheimerin tautia ja dementiaa.

2. Oregano

  • Oregano sisältää runsaasti antioksidantteja, jotka tappavat bakteereja ja syöpää aiheuttavia vapaita radikaaleja.

3. Inkivääri

  • Tutkimusten mukaan inkivääri auttaa alentamaan liikuntasuorituksen jälkeisiä lihaskipuja. Inkiväärin uskotaan myös lievittävän tulehduksia ja helpottavan ärsyttävää yskää.

4. Kaneli

  • Kaneli näyttäisi auttavan diabeetikkoja hallitsemaan veren glukoositasoa ja verenpainetta. Lisäksi kanelissa on perusterveillekin hyödyllisiä ainesosia vaikka millä mitalla: mm. antioksidantteja, magnesiumia, kalsiumia ja rautaa.R

5. Timjami

  • Timjamilla on todettu olevan antibakteerisia ominaisuuksia – se siis desinfioi soluja ja tulehduksia haitallisista bakteereista.

 

Katso myös:

Lähde: Makuja

Kommentit

kommenttia