Kunnollinen aamiainen on hyvän jaksamisen tukipilari.

Aamiaisen merkityksestä on puhuttu jo vuosikymmenten ajan. Osa ihmisistä syö aamupalaa päivittäin, kun taas toiset odottavat mielellään lounaaseen asti. Aamupala on jaksamisen kannalta tärkeä ateria, sillä kehosi tarvitsee ravintoa yön jälkeen. Ongelmana on ehkä se, että kiireessä kunnollista aamupalaa ei ehdi tai jaksa valmistaa, jonka vuoksi moni turvautuu pelkkästään kahviin, jolla on piristävä vaikutus.

Aamiaisen voi kuitenkin valmistella edellisenä iltana, jolloin sinun ei tarvitse tehdä juuri mitään aamuisin.

Esittelemme nyt herkullisen reseptin, jonka kokeileminen kannattaa!

Ainekset:

– 1,2 dl kaurahiutaleita
– 0,6 dl vähärasvaista kreikkalaista jogurttia
– 0,6 dl mantelimaitoa
– Chia-siemeniä

Banaani-suklaakuorrute:
-Banaania, kaakaojauhetta, Pekaani- tai jalopähkinöitä, agave-siirappia

Mansikka-maapähkinävoi-hunajakuorrute
-Mansikoita, maapähkinävoita, hunajaa

Vaahterasiirappi-mustikkakuorrute
– Mustikoita, vaahterasiirappia, mantelilastuja, kanelia

Toimi näin:

1) Lisää kannelliseen lasipurkkiin kaurahiutaleet, kreikkalainen jogurtti, mantelimaito ja chia-siemenet.
2) Lisää makeuttaja (ja kaakaojauhe suklaa-banaaniherkkua varten), ravista.
3) Siirrä jääkaapiin ja anna olla yön ylitse.
4) Aamulla voit lämmittää kaurahiutaleita 30-60 sekuntia, jos haluat syödä ne lämpimänä. Muussa tapauksessa lisää heti loput ainekset purkkiin.

Jäikö jokin epäselväksi? Katso tarkemmat ohjeet videolta!

Terveellinen, täyttävä ja herkullinen aamupala on täydellinen  aloitus päivälle. Tämä helppo resepti ei vaadi suuria taikatemppuja ja mikä parasta voit valmistella sen jo edellisenä iltana.

Jaa resepti ystävillesi, jotka syövät puuroa ja haluaisivat ehkä kokeilla jotain uutta!

Kommentit

kommenttia