Useimmat meistä eivät juo tarpeeksi vettä.

Tässä viisi tapaa ”huijata itseäsi” juomaan enemmän tätä kehosi tarvitsemaa elämän eliksiiriä – joka päivä.

1. Ota vedenjuonti osaksi aamu- ja iltarutiiniasi

Sinulla on jo todennäköisesti jokin päivittäin toistuva aamu- ja iltarutiini, esimerkiksi hampaiden tai naaman peseminen. Ota tavaksi juoda lasillinen vettä näiden rutiinien yhteydessä – näin lisäät päivittäistä vedenjuontiasi kahdella lasillisella kuin huomaamattasi. Pidä vesilasia lavuaarin vieressä muistuttamassa asiasta.

2. Osta laadukas vesipullo

Älä osta vain laadukasta vesipulloa – osta pullo josta todella pidät. Sellainen jota tykkäät kuljettaa mukanasi joka paikkaan. Kun panostat laadukkaaseen vesipulloon, siitä tulee juotua useammin.

3. Tee vedenjuomisesta peli

Aseta joka päivälle jokin vedenjuontitavoite ja pidä kirjaa suoriutumisestasi. Palkitse itsesi kerran viikossa esimerkiksi hyvällä ravintola-aterialla tavoitteet saavutettuasi.

4. Juo aina kun nälkä iskee

Ota tavaksi käydä juomassa lasillinen vettä aina kun tunnet mahasi murisevan. Mahan murina toimii eräänlaisena automaattisena ”kännykkähälytyksenä” joka muistuttaa sinua juomaan vettä tasaisin väliajoin. Samalla pystyt pitämään nälän loitolla hieman pidempään, mikä auttaa myös mahdollisissa painonpudottamistavoitteissasi.

5. Tee juomisesta maukkaampaa

Vesi on sellaisenaan vähän tylsän makuista. Saat huijattua itsesi juomaan enemmän vettä tekemällä vedestä paremman makuista. Lisää vesikannuun esimerkiksi sitruunaviipale tai hiilihappoa.

 

Katso myös: Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä juttuja

Lähde: Lifehacker

 

Kommentit

kommenttia