Mitä, jos mielikuvamarkkinointi olisikin tällaista?

Pikaruokayhtiöt käyttävät tähtitieteelliset summat rahaa mainoskampanjoihinsa, joilla luodaan mielikuvia elämää suuremmista tuotteista. Tuotteet on monesti valmistettu prosessoiduista, epäterveellisistä raaka-aineista.

Mielikuvamarkkinointi on tehokasta, sen voi todeta katsomalla miten paljon ihmiset pikaruokaa nykyään syövät. Ongelma on, että terveellisten ruokien – esimerkiksi vihannesten – mielikuvamarkkinointiin ei kenelläkään ole samanlaisia budjetteja kuin monikansallisilla yritysjättiläisillä. Voiko tälle epäsuhdalle mitään?

Hollantilainen FoodGuerrilla-porukka päätti filmata videon, jossa parsakaali esitellään vähintään yhtä eeppisin kuvin ja sanoin kuin komeimmat burgerit yleensä esitellään. Miten on, tehosiko mainos sinuun, rupesiko tekemään mieli parsakaalia tämän audiovisuaalisen tykityksen jälkeen?

 

Lähde: TrendHunter

Katso myös: Lisää erikoisia ruokamainoksia

Kommentit

kommenttia