Raakaruokakirjailija, ex-missi Karita Tykkä paljastaa Iltalehden haastattelussa kaksi ruokailuun liittyvää sääntöä, joiden avulla kuka tahansa voi elää terveemmin. Mikä parasta, nämä säännöt eivät ole edes kovin vaikeita noudattaa!

1. Kerran päivässä raakaruokaa

Syötkö ainakin kerran päivässä salaattia, tomaatteja tai muuta tuoretta vihannesta? Hyvä, syöt siis jo raakaruokaa! Tykkä painottaa, että vaikka vihannekset ja muu raakaruoka ovat tärkeitä, koko ruokavalion ei tarvitse perustua niille. Kerran päivässä riittää. Salaattien lisäksi kannattaa kokeilla smoothieita – katso täältä smoothievinkkejä.

2. Älä aseta itsellesi kieltoja

Tykän mukaan tärkeintä on olla itselleen armollinen. Älä siis aseta itsellesi kieltoja – ne vain tekevät kieltolistalle joutuneet herkut entistä houkuttelevimmiksi. Pulla silloin tällöin on siis ihan ok. Pyri kuitenkin lisäämään terveellisempien ruokien osuutta ruokavaliossasi – näin epäterveelliset herkut jäävät vähemmälle kuin itsestään.


Katso myös:
Salaatti-inspiraatiota
Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä juttuja
Lisää ruokaan ja painonhallintaan liittyviä juttuja

Lähde: Iltalehti

Kommentit

kommenttia