Painonhallinta ei ole rakettitiedettä.

Nämä kolme asiaa jättämällä olet jo hyvin lähellä tavoitteitasi.

Muista nämä:

1. Herkuttelupäivä

Sokeri ja rasva toimivat monille kuin alkoholi alkoholistille. Tästä syystä herkuttelupäivät tai satunnaiset herkuttelut silloin tällöin eivät toimi. Ei kannattaa palkita itseään epäterveellisillä herkuilla, koska tällöin opettaa kehonsa odottamaan palkkioksi epäterveellisiä herkkuja.

2. Dieetit

Dieetit eivät toimi, koska ne ovat lyhytjänteisiä ratkaisuja pitkän aikavälin ongelmaan. Ne voivat toimia muutaman viikon ajan kun jaksat seurata niiden sääntöjä ja ohjeita, mutta ennen pitkää sorrut vanhoihin tapoihisi. Useimmat dieetit eivät myöskään ole terveellisiä, jos jatkat niiden noudattamista pitkään. Paras tapa laihtua on omaksua terveelliset elintavat ja oppia nauttimaan niistä.

3. Syiden etsiminen muualta

Syy ei ole geeneissäsi, vanhemmissasi tai stressaavassa työssäsi. Voit itse täysin päättää miten elät ja miten syöt. Jos sinulla on sukurasitteena taipumusta lihomiseen, sinun on vain otettava se huomioon ja säädettävä elintapojasi sen mukaisesti. Jos kumppanisi ei suostu lähtemään kanssasi lenkille, mene itse. Älä syytä muita, tee itse ratkaisusi.

 

Katso myös:

Lisää ruokaan ja painonhallintaan liittyviä juttuja

Lähde: Huffington Post

Kommentit

kommenttia