Vesimelonin siemenet ovat terveellisempiä kuin olet osannut ajatella.

Valitettavasti niiden terveysvaikutukset ovat jääneet huomiotta ja suurin osa vesimelonin syöjistä jättääkin siemenet syömättä. Viljelijät ovat myös jalostaneet vesimelionilajikkeita, joissa ei ole siemeniä ollenkaan.

watermelon as background

Kun olet lukenut nämä terveysvaikutukset, jotka vesimelonin siemenillä on, et varmasti jätä niitä enää syömättä.

Vesimelonin siemenet ovat täynnä tyydyttymättömiä rasvahappoja, tärkeitä proteiineja, mineraaleja kuten magnesium ja kalium ja vitamiineja. Vesimelonin siemenet sisältävät myös tärkeää antioksidanttia sitrulliinia, jolla on positiivinen vaikutus moniin elimistön toimintoihin, kuten verisuonien suojaamiseen ja verenpaineeseen. Vesimelonin siemeniä voi keittää, paahtaa tai syödä sellaisenaan.

watermelon

Siementen sisältämät tyydyttymättömät- ja omega-3- rasvahapot ovat elimistön tärkeitä rakennusaineita. Niiden ansiosta saat hehkuvan ihon ja tuuheat hiukset. Ne tarjoavat myös pitkäkestoista energiaa elimistöllesi ja ovat hyväksi nivelille.

Antioksidantteja sisältävillä raaka-aineilla, kuten vesimelonin siemenillä voi olla ikääntymistä hidastavia vaikutuksia, sillä antioksidantit tasapainottavat elimistössä tapahtuvia kuluttavia reaktioita.

Jaa tämä artikkeli ystävillesi, jotta he eivät heitä arvokasta ravintoa roskiin!

Lähde: naturalcuresandhomeremedies.com 

Kommentit

kommenttia