Energiabuusti tai keskittymiskyky hakusessa? Stressaako tai etkö saa unta? Toimi näin!

BuzzFeed koosti videon, jossa esitellään mitä missäkin tilanteessa kannattaa suuhunsa pistää.

Mitä tarvitset: Energiabuustin

  • Kokeile sitrushedelmiä – appelsiinia, mandariinia, sitruunaa… Sitrushedelmien C-vitamiini antaa energiaa ja kohottaa vireystasoasi. Kokeile myös juoda vettä – saatat kärsiä nestevajauksesta.

Mitä tarvitset: Keskittymiskykyä

  • Syö kananmunia. Kananmunat sisältävät koliinia, ravintoainetta joka parantaa muistia. Kokeile myös kahvia.

Mitä tarvitset: Vähemmän stressintunnetta

  • Kokeile tummaa suklaata. Tummassa suklaassa on flavonoideja, jotka mm. alentavat verenpainetta. Avokadot voivat myös auttaa – niissä on paljon E-vitamiinia, joka vahvistaa immuunijärjestelmääsi. Myös valkosipulilla on vastaavia vaikutuksia.

Mitä tarvitset: Unta

  • Väsyttää, mutta et saa unta? Syö kirsikoita! Kirsikoiden sisältämä melatoniini nopeuttaa nukahtamista.

 

Lähde: BuzzFeed

 

Katso myös:

Lisää BuzzFeediä

Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä juttuja

Kommentit

kommenttia