Seitsemän ruokaa auttavat laihduttamisessa.

Women’s Health Magazine tutki erään suositun laihdutussovelluksen dataa, ja löysi tiettyjä ruokia jotka löytyvät useimpien onnistuneesti laihduttaneiden ihmisten lautasilta.

Tässä niistä seitsemän:

1. Kahvi

Kahvin laihduttavat ominaisuudet eivät ole tiedeyhteisölle mikään uusi asia – lue vaikkapa täältä lisää aiheesta. Eräässä International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa todettiin kahvinjuonnin olevan myös erityisen suotuisaa heille jotka jaksavat urheilla heti aamusta: Kahvin juominen ennen urheilusuoritusta nimittäin näytti nostavan kalorinkulutusta jopa 15 %!

2. Banaanit

Paljon kuitua, kaliumia ja luontaisia hiilihydraatteja – näitä kaikkia saat tästä luonnon omasta tehopakkauksesta. Kokeile vaikka jotain näistä banaanismoothieista!

3. Kananmunat

Kananmunat ovat erinomainen aamiaisvalinta – niiden sisältämä proteiini saa olosi tuntumaan täydeltä aina lounaaseen saakka. Katso täältä omeletti-inspiraatiota.

4. Mustikat

Mustikat ovat todellisia antioksidanttipommeja, jotka tuovat luontaista makeutta vaikkapa kaurapuuroon. Katso täältä muita hauskoja käyttötapoja mustikoille.

5. Tee

Erityisen hyvin painonpudottamiseen toimii vihreä tee – katso täältä vinkkejä vihreän teen valmistukseen.

6. Täysjyväleipä

Eivät kaikki hiilarit näytäkään olevan niin pahasta! Kun suosit täysjyvää, nälkä pysyy pidempään loitolla. Täysjyväleivän sisältämät kuidut imeytyvät hitaammin ja edistävät suoliston terveyttä.

7. Pinaatti

Pinaatista saat proteiinia ja kuitua enemmän kuin useimmista lehtevistä vihanneksista. Laita siis pinaatinlehti täysjyväleivän päälle ja aloita päiväsi kuin Kippari-Kalle! Katso täältä mihin kaikkeen pinaatti sopii.


Katso myös:
Aamiaisherkkuja
Lisää ruokaan ja painonhallintaan liittyviä juttuja
Lähde: Womens Health Magazine

Kommentit

kommenttia