Asioi näin pikaruokaravintolassa.
Hesburgerin työntekijä päätti laatia listan asioista, jotka hampurilaisravintoloiden työntekijöitä asiakkaissa ärsyttävät. Lue siis lista läpi ja noudata sitä, niin saat ystävällisempää, parempaa ja ehkä nopeampaakin palvelua.
Toimi näin:
1. Vie roskat roskiin ja tarjottimet paikalleen
Työntekijöiden tehtäviin kuuluu pitää ravintolatila puhtaana, joten helpotat hieman työntekijöiden työtaakkaa hoitamalla roskasi roskiin.
2. Älä tee erikoistilauksia, jos ei ole pakko
Varsinkin ruuhka-aikoina kannattaa harkita, haluatko todella hampurilaisesi ilman suolakurkkua, vaikka voisit poimia kurkut itsekin pois.
3. Tervehtiminen
Tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Hymyily ja tervehtiminen eivät koskaan ole pahasta – ärhentely ja tuiskiminen pilaavat kaikkien päivän.
4. Tee tilauksesi selkeästi
Ilmoita tilauksesi selkeästi: Otatko koko aterian vai pelkän hampurilaisen. Jos otat aterian, ilmoita millä juomalla sen otat ja otatko mukaan vai syötkö paikan päällä.
5. Mieti tilauksesi etukäteen
Mieti tilauksesi jo ennen kassalle astumista. Näin säästät kaikkien aikaa.
6. Anna mahdolliset etukupongit kassalle ensimmäisenä
Etukuponkien lunastamiseen vaaditaan tiettyä kassanäppäilyä, joka ei ole välttämättä helppoa enää siinä vaiheessa kun tilaamasi ateria on ehditty lyödä kassaan normaalihintaisena.
7. Malta mielesi, anna palaute asiallisesti
Oliko suolakurkuttomana tilaamassasi hampurilaisessa sittenkin suolakurkkuja? Ei ole syytä menettää malttiaan, vaan palaute kannattaa antaa asiallisesti. Sen voit tehdä ravintolan kotisivujen kautta tai paikanpäällä suoraan ravintolan esimiehelle. Virheet hyvitetään yleensä ongelmitta – sinun ei tarvitse heittäytyä ääliöksi sen vuoksi.
8. Tilaa valmiina oleva tuote, jos sinulla on kiire
Hesburgereissa ja McDonald’seissa on nykyään tv-ruudut, joista voit nähdä mitä tuotteita on valmiina. Jos tv-ruutua ei ole, voit kysyä valmiista tuotteista. Tilaa valmiina oleva tuote niin saat tilauksesi nopeammin.
9. Pyydä rohkeasti apua
Jos olet liikuntarajoitteinen tai muusta syystä tarvitset apua, kysy rohkeasti apua. Työntekijät auttavat mielellään, mutta eivät aina muilta kiireiltään huomaa avun tarvetta.
Katso myös:
Lähde: Iltalehti
Jaa tämä artikkeli toiselle herkkusuulle