Luulitko, että tarvitset lisäravinteita tyydyttääksesi päivittäisen C-vitamiinitarpeesi?

Väärin! Heitä mauttomat pillerit pois ja syö näitä!

1. Tomaatti

Neljällä normaalikokoisella tomaatilla tyydytät päivän C-vitamiinitarpeesi

2. Greippi

Yksi kokonainen greippi vastaa lähes 130 % päivittäisestä C-vitamiinitarpeestasi! (Katso täältä erilaisia greippiherkkuja)

3. Punainen paprika

Todellinen C-vitamiinipommi: Puolikkaassa paprikassa on C:tä 150 % päivän saantisuosituksesta! (Katso täältä paprikaherkkuja)

4. Appelsiini

Yhdestä appelsiinista saat koko päivän C-vitamiinitarpeen. Tsekkaa täältä appelsiiniherkkuja.

5. Cantaloupemeloni

300 grammasta melonia saat kaiken C-vitamiinin mitä tänään tarvitset! Tsekkaa täältä meloniherkut.

6. Raaka lehtikaali

80 g riittää kattamaan päivän C-vitamiinitarpeesi – katso täältä mihin kaikkeen lehtikaalista onkaan.

7. Paistetut perunat

Yksi keskikokoinen peruna vastaa C-vitamiinipitoisuudeltaan keskikokoista tomaattia, eli tarvitset niitäkin vain muutaman päivässä.

8. Parsakaali

Todellinen vitamiinipommi. Sadassa grammassa on C-vitamiinia enemmän kuin tarvitset. Tsekkaa täältä parsakaalivinkkejä.

9. Kiivi

Yksi ainoa kiivi kattaa koko C-vitamiinitarpeesi tältä päivältä! Tsekkaa täältä mehukkaat kiiviherkut.

 

Katso myös:

Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä juttuja

Lähde: BuzzFeed

Kommentit

kommenttia