Tässä kahdeksan helppoa niksiä painonhallintaan.

Laihduttamisen ei tarvitse olla ikävää. Katso nämä vinkit!

1. Kuuntele menevää musiikkia

  • Nopeatempoinen, miellyttävä musiikki pistää lantion liikkeelle ja kalorit palamaan ihan huomaamattakin!

 

2. Syö pähkinöitä

  • Pähkinät ovat erinomainen välipala: Ne sisältävät paljon proteiinia, kuitua ja hyviä rasvoja. Ne pitävät kylläisenä pitkään.

 

3. Vaihda lautasesi pienempiin

  • Koolla on väliä: Tutkimusten mukaan ihmiset lappaavat lautasilleen ruokaa sitä enemmän mitä isompi lautanen on.

 

4. Varmista riittävä unensaanti

  • Nukutko 7 – 8 tuntia joka päivä? Jos vietät sängyssä enemmän tai vähemmän aikaa, kehosi hormonitasapaino saattaa järkkyä, mikä näkyy pitemmän päälle myös ylipainon kertymisenä.

 

5. Harjaa hampaat hyvissä ajoin illalla

  • Kun harjaat hampaasi ajoissa, ei mielesi tee välipaloja ennen nukkumaanmenoa

 

6. Vähennä alkoholinkäyttöä

  • Alkoholissa on paljon kaloreita. Mitä vähemmän juot, sitä vähemmän saat tyhjiä kaloreita.

 

7. Vaihda valkoiset hiilarit täysjyvään

  • Karsi ruokavaliostasi valkoinen vehnäjauho ja huomaat eron myös vaa’alla. Kuitupitoiset täysjyvätuotteet pitävät nälän loitolla pidempään ja ylläpitävät suolistosi terveyttä.

 

8. Jätä sokeri

  • Tuleeko naposteltua karkkia? Vähentämällä tai lopettamalla karkkien syömisen vähennät myös tyhjien kalorien kulutusta merkittävästi. Kannattaa kokeilla myös miltä kahvi maistuu mustana tai pelkän maidon kanssa.

 

Lähde: Iltalehti

Kommentit

kommenttia