Suklaapatukat ja kahvi antavat kyllä nopean energiasysäyksen päivääsi, mutta ne aiheuttavat myös väsymystä verensokerin laskiessa herkuttelun jälkeen. Tässä seitsemän ruokaideaa, joilla buustaat aivosi kestävämmin huippuvireeseen.

 

1. Mantelit

 

2. Tumma suklaa

  • Suklaassa on kofeiinia ja teobromiinia, jotka molemmat auttavat aivojasi pysymään vireessä. Mitä suurempi suklaan kaakopitoisuus, sitä parempi. Tsekkaa myös suklaiset herkut.

 

3. Lohi

 

4. Chili ja mausteiset ruoat

  • Tuliset ruoat saavat aineenvaihduntasi nopeutumaan – myös aivoissasi. Chilien vaikuttava aine kapsaisiini parantaa myös ruoansulatuksen toimintaa. Katso tulisia chiliherkkuja täältä.

 

5. Kreikkalainen jogurtti

  • Kreikkalainen jogurtti on loistava vaihtoehto tavalliselle jogurtille, koska siinä on enemmän proteiinia mutta vähemmän hiilihydraatteja. Kreikkalaisen jogurtin proteiinit pitävät sinut kylläisenä ja energisenä pitkään.

 

6. Täysjyvätuotteet

  • Vältä valkoista vehnäjauhoa kaikin keinoin! Täysjyvätuotteista saat hiilihydraattia hitaammin imeytyvässä ja huomattavasti terveellisemmässä muodossa.

 

7. Kananmunat

 

 

Katso myös: Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä juttuja

Lähde: Business Insider

Kommentit

kommenttia