Varmista, että nämä perusasiat ovat kunnossa ennen kuin alat säätämään dieettiäsi.

1. Älä stressaa

Stressihormonit saavat kehosi lihomaan entistä helpommin. Vältä stressiä ja pura sitä liikunnalla.

2. Varmista riittävä unensaanti

Unenpuute vaikuttaa kuten stressi: se sekoittaa aineenvaihdunnan ja saa kehosi varastoimaan itseensä rasvaa.

3. Voit huoletta jatkaa kahvittelua

Kahvilakko ei ole tarpeen, koska kahvi stimuloi aineenvaihduntaa ja edistää laihdutustavoitteita. Kannattaa kuitenkin jättää sokeri, maito ja kerma pois.

4. Harrasta myös kunnolla hiostavia liikuntalajeja

Aerobiset, pitkien ja tasaisten sarjojen liikuntalajit ovat hyviä ylläpitämään kuntoa, mutta parhaiten pääset läskeistä eroon harrastamalla ainakin silloin tällöin kunnon hikiliikuntaa.

5. Varmista D-vitamiinin saanti

D-vitamiini vaikuttaa monin tavoin aineenvaihduntaan. Varmistu riittävästä saannista – talvisin D-vitamiini on otettava pillereinä.

6. Juo riittävästi

Jos juot vain silloin kun janottaa, et juo tarpeeksi. Aineenvaihdunta pysyy vilkkaana kun muistat juoda.

 

Katso myös:

Lisää laihdutusjuttuja

Lähde: Iltalehti

Kommentit

kommenttia