Hiustenlähtöön saattaa löytyä apua omasta jääkaapista.

Hiustenlähtö voi johtua monista eri asioista. Joskus ikävä vaiva johtuu kuitenkin vain perinnöllisistä tekijöistä, mutta myös elämäntavoilla on havaittu olevan merkitystä.

Katso alta 6 ruokaa, jotka ehkäisevät hiustenlähtöä:

1. Porkkanat

Porkkanat sisältävät runsaasti A-vitamiinia, joka saa päänahan tuottamaan talia. Tali on tärkeää, jotta hiukset pysyvät terveenä ja päänahka ei kuivu.

Raw carrot on a wooden table

2. Kana ja muut lihatuotteet

Muun muassa kana sisältää B6- ja B12-vitamiineja, jotka ovat tärkeässä roolissa punasolujen tuotannossa. Punasolut kuljettavat happea myös hiuksiisi, joka saa ne voimaan hyvin.

3. Appelsiini ja muut sitrushedelmät

Sitrushedelmissä oleva C-vitamiini auttaa kehoa kollageenin tuotannossa. Kollageeni on tärkeä osa hiuskudosten rakenteen ylläpidossa.

4. Ravut, osterit ja muut äyriäiset

Äyriäiset sisältävät runsaasti sinkkiä, joka ehkäisee hilseilyä ja hiustenlähtöä.

Delicious fresh seafood on dark vintage background, selective focus

5. Kala

Hiukset koostuvat pääosin proteiinista, joten proteiinirikkaiden ruokien syöminen tukee hiustuotantoa. Ilman proteiinia keho ei pysty valmistamaan hiuksia.

6. Vesi

Kehosi tarvitsee vettä ylläpitääkseen solujen nestetasapainoa. Myös hiukset kärsivät, mikäli ne eivät saa tarpeeksi vettä. (huom. suihkussakäyminen ei auta)
Aamuisin herätessä on hyvä juoda lasillinen vettä, jonka jälkeen voi nauttia aamupalaa.

Lähde: mensfitness.com

Kommentit

kommenttia