Karkoita flunssa.

Syö näitä ruokia, niin flunssa pysyy paremmin loitolla:

1. Kurpitsansiemenet

Kurpitsansiemenet ovat täynnä sinkkiä. Sinkki auttaa valkosoluja karkottamaan flunssan kehostasi. Katso täältä mihin kaikkeen kurpitsansiemenet sopivat.

2. Tonnikala

Tonnikala on erinomainen seleeninlähde. Seleeni tukee kehosi immuunipuolustusta ja ehkäisee vapaiden radikaalien aiheuttamia soluvaurioita. Katso täältä tonnikalaherkkuja.

3. Sienet

Sienet ovat täynnä beetaglukaania – ravintokuitua joka mm. alentaa huonon LDL-kolesterolin määrää veressä. Se myös auttaa kehoa torjumaan monenlaisia infektioita. Katso täältä sieniherkkuja.

4. Bataatti

Bataateissa on runsaasti A-vitamiinia ja kuitua, jotka molemmat auttavat pitämään kehosi vireessä myös flunssavirusten kourissa. Katso täältä bataattiherkkuja.

5. Vihreä tee

Mikä tahansa tee – mutta aivan erityisesti vihreä tee – sisältää massiiviset määrät antioksidantteja, jotka ehkäisevät niin flunssaa kuin vakavampiakin tauteja. Katso täältä teeinspiraatiota.

6. Jogurtti

Jogurteissa olevat probiootit auttavat immuunijärjestelmääsi pysymään toimintakykyisenä. Ne pitävät myös ruoansulatusjärjestelmän vireessä. Suosi kreikkalaistyyppistä, miedosti makeutettua jogurttia. Katso täältä jogurtti-ideoita!

 

Katso myös:

Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä juttuja

Lähde: Womens Health Magazine

Kommentit

kommenttia