Magnesiumia saat ainakin näistä ruoista!

Tässä kuusi ruokaa joilla varmistat riittävän magnesiuminsaannin ja ehkäiset suonenvetoa.

1. Pinaatti, lehtikaali ja muut tummanvihreät lehtivihannekset

Pinaatti ja lehtikaali ovat vihannesmaailman superfoodeja, joista saat kuidun ja raudan lisäksi rutkasti magnesiumia. Katso täältä lehtikaali– ja pinaattiherkkuja.

2. Pähkinät ja siemenet

Tiesitkö että noin desilitra kurpitsansiemeniä vastaa lähes sataa prosenttia päivän magnesiuminsaantitarpeesta? Myös muut siemenet ja pähkinät ovat erinomaisia magnesiuminlähteitä: Cashewpähkinät, maapähkinät, auringonkukansiemenet, pellavansiemenet…

3. Lohi

Lohi ei ole vain erinomainen omega-3-rasvahappojen, D-vitamiinin ja proteiinin lähde, se sisältää myös rutkasti magnesiumia. Katso täältä lohiherkkuja!

4. Pavut

Pavut ja linssit ovat täynnä nälkää loitollapitävää kuitua ja proteiinia. Katso täältä kikherne– ja soijapapuherkkuja.

5. Avokado

Lisää yksi avokadosiivu leivän päälle – saat helposti 15 % päivän magnesiumintarpeesta sekä kaupan päälle rutkasti terveellisiä tyydyttymättömiä rasvahappoja ja antioksidantteja. Katso täältä avokadoniksejä.

6. Banaani

Banaania suitsutetaan yleensä sen korkeasta kaliumpitoisuudesta, mutta se on myös hyvä magnesiuminlähde. Yhdestä banaanista saat noin 32 milligramma magnesiumia – tämä vastaa noin kymmenesosaa päivän saantisuosituksesta. Kokeile valmistaa vaikkapa banaanilettuja ja banaanijäätelöä!

 

Katso myös:

Lisää ruokaan ja terveyteen liittyvää asiaa

Lähde: HuffPost

Kommentit

kommenttia