Näin ei kannata syödä.

Tee nämä viisi ruokamokaa ennen treenejäsi ja niiden aikana – varmistat totaalisen epäonnistumisen!

Vältä näitä:

1. Tankkaa rajusti proteiinia ennen treeniä

Keho joutuu tekemään enemmän töitä saadakseen proteiinipitoisesta ruoasta energiaa, joten proteiinitankkaus tulisi tehdä vasta treenin jälkeen.

2. Jätä vesi juomatta treenin aikana

Erittäin tehokas tapa pilata treeni kuin treeni. Ihmiskeho koostuu pääosin vedestä, ja treenin aikana sitä haihtuu hikenä ilmaan – vesitankkaus on siis välttämätöntä.

3. Tankkaa rajusti urheilujuomia

Urheilujuomat ovat usein yhtä sokeripitoisia kuin tutuimmat limsamerkit. Runsas sokeripitoisuus voi johtaa verensokerin romahtamiseen kesken treenin. Pitkän urheilusuorituksen aikana (esim. maratonilla) suolojen saaminen veden mukana on tärkeää, mutta lyhyemmissä treeneissä pelkkä vesi riittää.

4. Syö raakoja vihanneksia ennen treeniä

Monet vihannekset teettävät ruoansulatuksella niin paljon töitä, että niitä ei kannata syödä ennen treeniä. Esimerkiksi muuten niin terveellinen parsakaali kuuluu tähän kategoriaan: Jätä se treeninjälkeiseen herkutteluun.

5. Ahmi energiapatukoita

Energiapatukoissa on sokeria, rasvaa ja kaloreita usein yhtä paljon kuin tavallisissa suklaapatukoissa. Ahmimalla energiapatukoita saat helposti treenin aikana karistamasi kalorit takaisin alta aikayksikön.

 

Katso myös:

Lisää ruokaan ja terveyteen sekä laihdutukseen liittyviä juttuja

Lähde: Makuja / Daily Meal

Kommentit

kommenttia