Kesällä kannattaa olla tarkkana mitä syö ja juo, jotta jaksaa paremmin ja välttää nestehukan mukanaantuomat päänsäryt ja pahoinvoinnit. Tässä viisi ruokavinkkiä kesäruokailuihin.

 

 

Vältä näitä:

 

1. Liha

Monilla tulee kesäsyömisestä ensimmäisenä mieleen grillattu liha. Liha ei kuitenkaan ole erityisen hyvä vaihtoehto kesäsyömiseksi, koska lihan sisältämien proteiinien prosessoiminen vaatii suolistolta – ja koko kropalta – paljon työtä. Ei siis ihme että olo on lopen uupunut lihaisan grilliaterioinnin päätteeksi.

 

 

2. Alkoholi

Myös terassi houkuttelee kesäisin, mutta alkoholin kanssa kannattaisi olla kuitenkin maltti mukana. Alkoholi on diureetti, eli se stimuloi virtsan eritystä ja kuivattaa kehoa.

 

 

3. Artisokka, parsa ja mango

Vihannekset ja hedelmät ovat lihaa parempia kesäruokia niiden nestepitoisuuden vuoksi, mutta tietyt vihannekset ja hedelmät ovat parempia kuin toiset. Artisokka, parsa ja mango kuuluvat vältettäviin kasvikunnan tuotteisiin, koska ne ovat myös diureettisia.

 

 

Suosi näitä:

 

1. Vesimeloni

Loistava helleherkku joka maistuu sellaisenaan tai vaikka mehujäänä. Katso täältä lisää vesimeloni-inspiraatiota.

 

 

2. Salaatti

Etenkin hedelmäsalaatit ovat oiva tapa täyttää maha ja nesteyttää kroppa samalla kertaa. Katso täältä hedelmäsalaatti-inspiraatiota.

 

 

Katso myös:

Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä artikkeleita

 

 

Lähde: Telegraph

Kommentit

kommenttia