Länsimaalaiset saavat merkittävän osan kaloreistaan erilaisista limsoista ja tuoremehuista.

Karsi nämä viisi juomistottumusta arjestasi niin vältät ylimääräiset kilot.

1. Juot liian vähän

Moni juo vasta, kun janottaa eli liian myöhään. Ota tavaksesi juoda lasillinen vettä parin tunnin välein, vaikka tekisitkin fyysisesti kevyttä työtä. Keho voi tulkita janontunteen näläksi, minkä seurauksena syöt enemmän kuin tarvitsisi.

2. Juot olutta

Olut turvottaa ja sisältää lähes yhtä paljon kaloreita kuin Coca-Cola. Hieman terveellisempi ja painonhallinnan kannalta parempi vaihtoehto on lasillinen punaviiniä.

3. Kittaat light-limsoja

Light-limsat voivat olla jopa tavallisia sokerilimuja pahempia painonnousun aiheuttajia. Lue lisää täältä.

4. Harrastat baari-iltoja

Kaikki alkoholijuomat ovat hyvin kaloripitoisia ja suuressa määrin kulutettuina vaarallisen epäterveellisiäkin. Lisäksi baari-iltoihin liittyy usein yösyöpöttely pizzerioissa tai kebabkioskilla, mikä nostaa viikottaisen kalorisaantisi huomattavan korkeaksi.

5. Juot paljon kahvia

Maustamaton kahvi saattaa joidenkin tutkimusten mukaan jopa auttaa painonpudottamisessa, mutta tilanne muuttuu heti jos lisäät maitoon sokeria. Myös kerma ja rasvainen maito voivat tehdä kahvista kaloripommin, puhumattakaan kahviloiden makusiirapeista ja muista lisukkeista.

 

Katso myös: Lisää ruokaan ja terveyteen sekä laihdutukseen liittyviä juttuja

Lähde: Makuja

 

Kommentit

kommenttia