Onko tiedossa stressaava ja henkisesti vaativa työpäivä?

Kokeile aloittaa aamusi näillä mieltäsi buustaavilla aamiaisruoilla!

1. Kaurapuuro

Kaurapuuro on simppeli, edullinen ja superterveellinen aamiaisvaihtoehto. Kuitupitoinen kaura pitää sinut virkeänä ja kylläisenä pitkään.

2. Tumma suklaa

Tumma suklaa edistää hyvänmielenhormonin eli endorfiinin ja serotoniinin tuotantoa kehossasi. Nämä hormonit auttavat keskittymään paremmin ja toimimaan stressaavissakin tilanteissa.

3. Vesi

Juotko riittävästi? Vastaus on: todennäköisesti et. Kahvi on diureetti, eli se poistaa nestettä elimistöstä. Kesähelteellä on siis erityisen tärkeää muistaa korvata kahvinjuonnin ja hikoilun kautta poistuva neste. Muutoin olosi on nuutunut eikä pääkoppa toimi.

4. Banaanit

Banaanit sisältävät kaliumia, joka edistää keskittymiskykyä. Lisäksi banaani on hyvä tärkkelyksen ja kuidun lähde, joten se pitää olosi kylläisenä seuraavaan kunnon ateriaan asti.

5. Kananmunat

Kananmunassa on omega-3-rasvahappoa, joka pitää aivosi terveinä ja muistin terävänä.

 

Lähde: Makuja

Kommentit

kommenttia