Terveellisen välipalan valmistamisen ei tarvitse olla tuskastuttavan aikaavievää.

Tässä viisi esimerkkiä nopeista välipaloista, joita ravintoterapeutitkin suosittelevat.

5 nopeaa välipalaa, joita ravintoterapeutitkin söisivät:

1. Parsakaali + pavut

Heitä kouralliset parsakaalia, mustia papuja ja pakastettua täysjyväriisiä pannulle. Paista oliiviöljyssä.

2. ”Ylijäämäsalaatti”

Tee salaatti siitä mitä jääkaapista sattuu löytymään. Hyvin toimivat esimerkiksi avokadoviipaleet, lehtisalaatti, kana, kvinoa ja pavut. Katso täältä lisää salaatti-inspiraatiota.

3. Täysjyvävohveli kaikilla herkuilla

Laita vohvelirauta tulille ja annostele siihen täysjyvävohvelitaikinaa. Päällystä valmis vohveli vaikkapa kermavaahdolla, maapähkinävoilla, mustikoilla ja pähkinöillä.

4. Kalafilee + vihannekset pannussa

Laita pannulle pala kalaa – lohifilee tai vaikka pakasteseiti käy – ja sen viereen kokoelma mieleisiäsi vihanneksia. Paista oliiviöljyssä. Näin saat nopeasti ja helposti kaikki oleelliset ravintoaineet: Hyviä rasvoja ja paljon kuitua.

5. Caprilainen voileipä

Viipaloi tomaattia, mozzarellaa ja avokadoa täysjyvävoileivälle. Lorauta päälle oliiviöljyä, balsamicoa, ripaus merisuolaa ja pari basilikanlehteä. Avot!

 

Millaisia ovat sinun nopeat välipalaniksisi?

 

Katso myös:

Lisää naposteltavaa

Lähde: Womens Health Magazine

Kommentit

kommenttia