Onko kesä tuonut muutaman lisäkilon? Ei hätää, näillä nikseillä karistat liikakilot.

 

1. Vähennä turvotusta

  • Turvotuksen poistamisesta on helpointa aloittaa. Suolaiset välipalat turvottavat, joten jätä ne pois. Jätä myös hiilihapolliset juomat ja korvaa ne vedellä. Kaliumpitoiset ruoat vähentävät turvotusta, joten syö paljon vaikkapa kalaa, banaania ja avokadoa.

 

2. Nuku alasti ja kevyin peitoin

  • Keho kuluttaa energiaa pitäessään itseään lämpimänä, joten kannattaa oleilla mahdollisimman vähissä vaatteissa!

 

3. Älä stressaa

  • Sulje puhelimet, tietokoneet ja muut vempeleet ja ota rennosti. Stressi nostaa kortisolitasoa, mikä puolestaan lihottaa.

 

4. Lähde aktiivilomalle

  • Käy Kreetan vuoristossa patikoimassa tai kävele ympäri kaikki Lontoon tai Pariisin keskustan nähtävyydet – kävellessä kalorit palavat kuin itsestään!

 

5. Pari tehokasta harjoitusta

  • Seiso ryhdikkäästi suorassa, hengitä syvään ja vedä napa sisään. Pidä asento 10 sekuntia, rentouta kehosi ja toista. Toinen tehokas harjoitus ovat kyykyt. Ota vaikka ostoskassit käsiisi ja tee kymmenen kyykkyliikettä aina kun olet tulossa kaupasta!

 

Lähde: Iltalehti

Kuva: Wikimedia

Kommentit

kommenttia