”McHotDog”

Länsimaisiin kuluttajiin McDonald’sin hot dog ei purrut, mutta Japanissa sitä myydään edelleen.

”Super size”

Morgan Spurlockin tähdittämän ”Super Size Me” -dokumenttielokuvan jälkeen McDonald’s poisti vähin äänin Super Size-kampanjan ravintoloistaan, eikä siihen ole törmätty sen koommin.

”Mc D.L.T.”

Mc D.L.T:n idea oli ehkä joidenkin mielestä nerokas: Kaksiosaiseen styroksipakkaukseen pakattu hampurilainen pysyi pidempään lämpimänä, koska kylmät kasvikset ja lämmin pihvi olivat omissa ”osastoissaan”. Ympäristöajattelun yleistymisen vuoksi tuote kuitenkin floppasi totaalisesti, koska pakkaus oli todella epäekologinen.

”Arch Deluxe”

Arch Deluxe oli aikuisille suunnattu hampurilainen, joka floppasi täysin. Se oli yksi McDonald’sin historian kalleimmista flopeista, koska sitä markkinoitiin sadan miljoonan dollarin mainoskampanjalla. Mainoksissa näytettiin, miten lapset eivät osaa arvostaa Arch Deluxea, ja miten he jopa inhoavat sitä.

”McPizza”

McDonald’s lähti 1980-luvulla mukaan pizzabisnekseen ja epäonnistui täydellisesti. Asiakkaat eivät jaksaneet odottaa pizzojensa valmistumista, eikä pizzan koettu sopivan McDonald’sin brändiin.

Katso myös: Lisää McDonald’s-erikoisuuksia

Kommentit

kommenttia