Tiesitkö että myös nämä juomat lihottavat – hieman ehkä salakavalammin?

Kaikki tietävät, että sokeripitoisia virvoitusjuomia tulisi juoda kohtuudella, jollei sitten halua kasvattaa itselleen kunnon jenkkakahvoja.

5 juomaa, jotka lihottavat salakavalasti:

1. Tuoremehut

Tuoremehujen sokeripitoisuus on yleensä yhtä suuri ellei jopa suurempi kuin virvoitusjuomissa.

2. Rasvaton maito

Rasvaton maito ei viimeaikaisten tutkimusten perusteella ehkä olekaan se parempi maitovaihtoehto. Rasvaton maito ei ole yhtä täyttävää kuin rasvainen maito, mikä voi aiheuttaa saman vaikutuksen kuin dieettilimsat: Se saa ahmimaan muuta epäterveellistä.

3. Makeutetut vedet

Kannattaa katsoa pullon etiketistä miten paljon vettä on makeutettu. Sokeria voi olla lähes yhtä paljon kuin tavallisissa limsoissa.

4. Jääteet

Monissa kylmissä teejuomissa on yhtä paljon sokeria kuin esimerkiksi tavallisessa Kokiksessa.

5. Smoothiet

Kuten edellä mainittiin, tuoremehuissa on usein yhtä paljon sokeria kuin virvoitusjuomissa. Sama pätee tuorepuristettuihinkin mehuihin, vaikka niissä on toki mukana myös paljon terveellisiä ravintoaineita ja kuitua. Nauti kuitenkin kohtuudella.

 

Katso myös:

Lisää laihdutus– ja terveysjuttuja.

 

Lähde: Iltalehti

 

Kommentit

kommenttia