Syö näitä, niin terveytesi kiittää.

C-vitamiini on tärkeä hivenaine, jonka riittävä saanti ehkäisee monilta sairauksilta ja jopa syöviltä. Leaf-kanavan videolla näytetään miten päivän C-vitamiiniannoksen saa tyydytettyä viidellä herkullisella tavalla.

C-vitamiinia saat näistä:

1. Paprika

Yksi raaka paprika riittää täyttämään päivän C-vitamiinin saantisuosituksen. Katso paprikaohjeita täältä.

2. Lehtikaali

2,5 dl keitettyä tai höyrytettyä lehtikaalia sisältää riittävästi C-vitamiinia koko päiväksi. Tsekkaa herkulliset lehtikaalireseptit täältä.

3. Ananas

2,5 dl ananasta riittää myös C-vitamiinitarpeen tyydyttämiseen. Tee siitä vaikka aamupalaksi raikas smoothie!

4. Parsakaali

Pari desiä höyrytettyä parsakaalia riittää koko päivän C-vitamiinitarpeen tyydyttämiseen. Tsekkaa täältä parhaat parsakaalireseptit.

5. Appelsiini

Appelsiinit ja sitrushedelmät ovat erinomainen C-vitamiinin lähde. Tee vaikka raikas hedelmäsalaatti! Tsekkaa täältä sitruuna– ja appelsiinireseptejä.

Katso video yllä!

Kommentit

kommenttia