Riittävä vedenjuonti ei ole tärkeää pelkästään terveyden ylläpitämiseksi…

…se nimittäin auttaa myös laihtumaan. Riittävä vedenjuonti edistää laihtumista kahdellakin tavalla: se saa olosi tuntumaan kylläisemmältä, ja veden viileys polttaa kaloreita aivan huomaamatta; keho näet joutuu käyttämään energiaa veden lämmittämiseksi ruumiinlämpöiseksi.

Tässä viisi tapaa pitää itsensä nesteytettynä:

1. Syö nestepitoisia ruokia

Eikö pelkkä vesi maistu? Ei hätää, vettä voi tankata myös ruoasta. Erityisen hyviä vaihtoehtoja ovat keittoruoat, hedelmät ja vihannekset. Erityisen vesipitoisia hedelmiä ja vihanneksia ovat mm. tomaatti, kurkku ja vesimeloni.

2. Pidä aina vesipulloa mukana

Vettä tulee juotua enemmän silloin kun vesipullo on helposti saatavilla. Ota siis vesipullo mukaan minne ikinä menetkin.

3. Juo etenkin aamulla

Etenkin aamulla keho kaipaa nesteytystä pitkän yöpaaston jälkeen. Muista juoda pari lasillista ennen aamiaista – näin aineenvaihduntasi lähtee käyntiin ja päiväsi alkaa paremmin.

4. Mausta vettä luontaisesti

Sitruunaviipale tai mintunlehti tekee vesikannusta houkuttelevamman.

5. Juo ennen ateriointia

Juo vettä ennen syömistä. Näin tunnet olosi kylläisemmäksi ennen ruokailua ja tulet syöneeksi vähemmän.

 

Lähde: Makuja / AskDrSears

Kommentit

kommenttia