Ei ole aivan samantekevää mitä laitat suuhusi ennen nukkumaanmenoa.

Tässä viisi ruokaa jotka auttavat unensaannissa ja edistävät myös painonpudotustavoitteidesi saavuttamisessa.

Paino putoaa paremmin, kun syö näitä:

1. Täysjyvämurot

Kulhollinen vähäsokerisia täysjyvämuroja sisältää paljon täyttäviä ja vatsan hyvinvointia edistäviä kuituja. Maidon sisältämät tryptofaanit edistävät myös unensaantia. Vältä kuitenkin suklaisia ja sokeroituja muroja – sokerin tankkaaminen ennen nukkumaanmenoa häiritsee unta eikä ainakaan helpota painonpudottamista.

2. Vähärasvainen kreikkalainen jogurtti

Vähän kaloreita ja paljon proteiinia, kalsiumia sekä tryptofaania. Kreikkalaistyyppisestä jogurtista voi olla myös apua närästysoireisiin. Katso myös muita jogurttiherkkuideoita.

3. Kalkkuna

Pari viipaletta kalkkunanlihaa sisältää rutkasti proteiinia, tryptofaania ja vain vähän kaloreita. Katso täältä kalkkunaherkkuideoita.

4. Omena ja maapähkinävoita

Kokeile tätä yhdistelmää! Omenasta saat terveellistä kuitua ja maapähkinävoista täyttävää proteiinia. Katso myös muut omena– ja maapähkinävoiherkut.

5. Banaani

Banaani on täydellinen iltapala: Se sisältää rutkasti tryptofaania, kuitua ja makua, mutta vain 100 kaloria. Katso myös: Banaaniherkkuja


Katso myös:
Lisää ruokaan ja terveyteen liittyviä juttuja
Lisää ruokaan ja painonhallintaan liittyviä juttuja

Lähde: Womens Health Magazine

Kommentit

kommenttia