Olemme kaikki enemmän tai vähemmän tapojemme orjia.

Kannattaa siis valita sellaiset tavat ja tottumukset jotka tekevät elämästä helpompaa! Nämä neljä tottumusta omaksumalla teet painonpudottamisesta hieman yksinkertaisempaa.

1. Hanki samanhenkistä seuraa

Jos kotona vain löhötään, katsellaan tv:tä ja mässäillään niin laihduttaminen on huomattavasti vaikeampaa. Hankkiudu kuntoilevien tai laihduttamiseen vakavasti suhtautuvien ihmisten seuraan. American Journal of Medicine -lehdessä julkaistu tutkimus sen todistaa: Yksin laihduttaminen onnistuu erittäin harvoin.

2. Pidä kirjaa syömisistäsi

Syömiseen pätee sama kuin rahankäyttöön: Jollet kirjaa asioita ylös, saatat helposti sortua ylilyönteihin. Jo pelkkä ylöskirjaamistapa ehkäisee täysin satunnaista herkuttelua, koska kirjaamiseen liittyy hieman vaivaa. Näin myös pystyt toteamaan miten paljon kaloreita päivän aikana syöt – saatat yllättyä tuloksista!

3. Kokeile liikunta- ja laihdutussovelluksia

Liikuntarannekkeiden mukana tulevat tai älypuhelimeen ladattavat sovellukset voivat olla suureksi avuksi laihdutuksessa: Ne kertovat etenemisestäsi kohti välitavoitteitasi ja pitävät sinut motivoituneena treenaamiseen sekä laihduttamiseen. Sovellusten sosiaalinen puoli tuo mukaan myös hieman ryhmäpainetta: Jos asetat liikuntasuorituksesi tai syömisesi sovellukseen muiden nähtäville, sillä voi olla iso vaikutus suoritusmotivaatiollesi.

4. Kokkaa itse

Syömällä ulkona sorrut helposti piilokaloreihin, piilorasvoihin ja piilosokereihin. Ravintola-annoksissa on lähes aina moninkertaisesti enemmän suolaa ja sokeria kuin kotona tehdyissä ruoissa. Osta siis mieluummin kaupasta aitoja raaka-aineita ja kokkaa itse – näin pysyt myös paremmin perillä siitä mitä oikeasti suuhusi pistät.

 

Katso myös:

Lisää ruokaan ja laihduttamiseen liittyviä juttuja

 

Lähde: Womens Health Magazine

Kommentit

kommenttia