On varsin yleistä käydä jääkaapilla asioimassa ennen nukkumaanmenoa.

Ei ole kuitenkaan aivan sama mitä suuhusi panet. Huono välipalavalinta voi johtaa levottomaan pyörimiseen sängyssä. Tässä neljä ruokaideaa, jotka auttavat sinua nukahtamaan helpommin.

1. Banaani

Banaani sisältää runsaasti kaliumia ja magnesiumia. Ne ovat tärkeitä hivenaineita, jotka molemmat auttavat kehoasi rentoutumaan. Katso täältä banaaniherkkuja.

2. Kalkkuna-kauravoileipä

Kaurainen kalkkunavoileipä on hyvä valinta iltapalaksi. Kalkkunan tryptofaani ja kauran melatoniini vaivuttavat sinut uneen alta aikayksikön. Tsekkaa myös muita kalkkunaherkkuja.

3. Kreikkalainen jogurtti marjojen kera

Maitotuotteissa on myös paljon tryptofaania, joka stimuloi aivojesi . Makeuta jogurtti marjoilla – näin saat lisäksi aivojen melatoniinituotantoa stimuloivaa B6-vitamiinia. Marjat ovat parempi valinta kuin esimerkiksi hunaja, koska ne eivät aiheuta piristävää verensokeripiikkiä. Katso myös muita jogurttiherkkuja.

 

Lähde: Iltalehti

 

Kommentit

kommenttia